fredag 8 april 2016

To be in control of ones own uterus

Men HEJ och HALLÅ mina ädla fans, hur har ni det därute i kisseriet? Den här frugan gör nu en innerlig och omedelbar ursäkt för mitt långa frånfälle. Jag har nämligen varit fullt upptagen med att krisa ihop TOTALT, thank u very much, så jag har inte haft ork i fingertopparna att ens formulera ett litet hejselihejs på den här bloggen. Och med tanke på den väldigt intensiva soul searchingen jag ägnade mig åt i inte mindre än TRE inlägg här sist vi sågs, där jag vände huvudet hela vägen ner mot naveln och kikade in i det ludd som där uppstått och analyserade det in i minsta detalj..... (En aktivitet som lekmän kallar NAVELSKÅDERI AV EPISKA PROPORTIONER) Phew, tro fan jag blev helt SLUT!

Det öppnade en hel kaskad av oangenäma känslor och tankar som jag spenderat merparten av de senaste två tre åren till att förtränga ner i en mörk låda i källaren som luktar mögel och som det går rykten om att en råtta dött i, typ där har mitt känsloliv varit, och så kom jag där och drog fram det i solljuset, klart det SPRACK som det troll det var. Hua.

Näe, nu är det raka vägen ner i förnekelsestadiet igen mina vänner, nu kör vi lite glättigt glatt upbeattempo på inlägget här och går vidare. Det känns ungefär som dagen efter en rejäl FYLLA, när man delat med sig av alldeles för mycket för att man fått FEELING. Ni vet när man suttit med sina vänner och fått i sig glas efter glas efter glas så man blir helt förskräckt när notan kommer in och man på fullt (pun intended) allvar hojtar in kyparen igen för att starkt ifrågasätta: SER JAG UT SOM ATT JAG HAR DRUCKIT TIO GLAS ELLER??? Och hen svarar:".... Vill du att jag ringer efter en taxi" (True story)

Så känns det, gentemot er, ungefär, nu när jag drällt fram hela mitt inre känsloliv. Men det känns bra, åxå, jag kan bjussa på det, Fru Infertil är en mycket generös själ, såväl ekonomiskt (det var inte bara jag som druckit tio glas den kvällen ;)) som emotionellt, så jag bjuder på det. Men nu går vi vidare,

Och vart ska vi då gå vidare?

Joho, vi ska gå RAKT IN i mitt favoritställe. Nämligen Fru Infertils LIVMODER. :D

Nu är det nämligen på g igen. Ja, nu ska det bli åka av, dags får månadens, nej, låt mig rätta mig, ÅRETS KISSFEST. Toppat med en inte så lite charmig och spännande resa som ni alla ska få ta del av. Fru Infertil ska nämligen försöka sig på konststycket att not only be in control of ones blabber mouth, but also ones OVULATION.

Så festligt är det nämligen förstår ni, att jag har ett härligt försök kvar sen förra IVF:omgången (som ju sket sig ROYAL som ni väl alla minns?). Det finns en liten mysig blastocyst som väntar på mig i frysen. En blastocyst är ett befruktat ägg som levt i fem dagar. I fem dagar klarade den krabaten sig vidare där i värmerummet på kliniken, och nu ska den alldeles snart väckas ur sin Törnrosasömn för att mysa ner sig i Fru Infertils infertila mylla. Det finns bara ett problem. (BAHAHAHAH, förlåt, det finns såklart TUSEN problem, det ska överleva, jag ska klara av att inte bryta ihop fullständigt, etc etc etc). Isättningen måste ske på dagen sex dagar efter min ägglossning.

Och vet ni när den är? För det vet nämligen INTE JAG! Den ser ut att göra sin klädsamma ankomst nästa helg ungefär, och om den gör det, kommer jag inte vara hemma för att göra insättningen. Fru Infertils ska på loooooove-week med hubbyn utomlands i en vecka. Vi bokade resan i oktober, helt säkra på att det skulle bli en lovely baby belly moon, men det blev det ju inte. Utan det tycks istället bli Fuckin-messin-up-ma-treatment-fuckin-ass-moon....

Såhär; jag är beräknad att få ägglossning på cykeldag 13, men jag måste i själva verket ha ägglossning på cykeldag 16. Min menscykel varierar mellan 26 och 31 dagar och jag har haft ägglossningar på allt från dag 11 till 18. Så i snitt dag 13-14. Men nu måste jag alltså ha en senare ägglossning än normalt. Vilket leder med sig att jag nu får roa mig med att göra diametralt MOTSATT som vi brukar göra när vi vill bli gravida. Jag ska stressa som INIHELVETE så att den där ägglossningen låter vänta på sig. Jag ska spänna mig så det står härliga till. Jag ska obsessa och jag ska ha årets, nej ÅRTIONDETS kissfest där på hotellrummet, varje morgon ska jag kissa inte på bara en, utan TVÅ kiss-stickor har jag bestämt. En sveeeendyr variant från Clearblue, som ger utslag upp till fyra dagar innan ägglossningen så jag kan få en indikation att den är på g. Och så en sketbillig variant från Testlagret, där man med ögonmått ska hålla koll på vilket streck som är starkast. De är i sanning kassa, men de är billiga, och jag har nu köpt 20 st sådana, och har 10 dyriga stickor, och tillsammans ska de ge mig en totalt EPISK STENKOLL på när min ägglossning inträder.

Så, stay tuned for the kissfest of the CENTURY!!

Och välkomna tillbaka, jag har saknat er, har ni saknat mig?? :))

4 kommentarer:

  1. Jättemycket! Håller tummarna för kissfesten!

    SvaraRadera
  2. Alltid saknad Aldrig glömd!

    SvaraRadera
  3. Haha ja de där jäkla dyra testen från cb.. Har två kvar och av mina tio har två flunkat. Den förbannade monitorn blinkar o blinkar så man måste ta ny sticka. What the hell. Lycka till!

    SvaraRadera