torsdag 22 oktober 2015

Life on a (pee) stick

Detta är mitt liv just nu. Kom igen ägglocka, ring, time is running OUT! Jag väntar på ägglossning så att jag kan sätta in min lilla tvådagars snödroppe som väntar i frysen på Kvinnokliniken. Och allra allra helst hade jag ju sluppit göra det en arbetsdag eftersom det förstås finns annat i livet för oss infertila och eftersom det ganska ofta inte samarbetar med våra kroppar och LH-nivåer. Det är det jag letar efter nu. LH-stegring som det heter. Och varje morgon kissar jag på en jävla pinne, sitter i spänd förväntan och letar efter en ring med två prickar och en böjd banan under. Ett jäkla smiley face. Och är det inget smiley face så är det bara en tom ring. Tomt. Så jädra förnedrande, denna jakt på en uttryckssymbol som passar sig bättre för toddlers. How about en helt enkel indikator som säger JA eller NEJ? Vad säger ni om det, kiss-sticke-utvecklare?!

Men hur som så har nyllet ännu inte brustit ut i ett brett leende vilket betyder att jag idag missade chansen att göra återinförseln nu till helgen. Det kommer att bli i nästa vecka. Det viktigaste är ju egentligen att det ska bli av, ALLS, förstås, men det funkar inte att leva på det sättet. Att vara tacksam för att jag ens har chansen, att anything goes och inget annat spelar någon roll. Så fungerar det inte. Infertila har liv som alla andra och i just mitt liv ligger alldeles för mycket viktiga jobbgrejer i starten på nästa vecka, som jag verkligen inte har lust att sjukskriva mig från. Dels för att jag vill vara med, dels för att jag kommer få ett helsicke efteråt för att ta igen det, då nya tider som måste bokas. Det är ledningsgruppsmöte och planeringsdag för hela gruppen på ett konferenscenter. Jag hinner inte ut dit och tillbaka för införseln. Så, helst skulle jag ju nu se att det blir på onsdag i nästa vecka, men då kommer en annan aspekt in.... Jag vill göra detta NU! Jag orkar inte vänta! Tålamodet hos infertila är iofs på toddlers-nivå, come to think of it, så den där smiley face kanske inte är så dumt anpassad ändå...

Så, mitt liv på en kisspinne. Det bidde inget idag heller, så imorgon går jag upp, kissar på en pinne, letar efter en smiley face, och försöker sedan att gå till jobbet med värdigheten i behåll.

2 kommentarer:

  1. Alltså, jag har aldrig varit så intresserad av någon annans morgonurin som idag... Hoppas på en bra dag för Frun!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nu fick du mig att brista ut i gapskratt!!!! :D No luck idag tyvärr, men imorgon är säkert my lucky day! Snart i en blogg nära dig... :*

      Radera