onsdag 25 februari 2015

Skriv på för Sveriges hemligaste folksjukdom

I just loooove women who care, u know? Kvinnor som kämpar på, skriver, mejlar, ringer, pingar, twittrar och demonstrerar, för vad de tror på och vad de vill förändra. Ne, bli inte förargade nu, det är lika bra när män gör det förstås, bara det att de vanligaste gångerna jag ser män i grupp verkligen bry sig om nåt är det för en annan grupp av män som jagar en boll på en plan, och detta bryr de sig om så mycket så hela städer stängs av, helikoptrarna cirkulerar i luften, barn gråter, folk får tänderna utslagna, och polisens samtliga insatsstyrkor från hela länet får rycka in... It is a different kind of caring, u just might say... Oh well ursäkta att jag gick manshatisk on ya lovely asses, det är en yrkesskada.
Tillbaka till ämnet som var i just detta fall att ett antal livmoderbärare har gått samman för att sätta fokus på en av Sveriges hemligaste folksjukdomar: Endometrios. 

Fru Infertil har själv LYCKELIGEN aldrig behövt genomlida detta helvete, så på inga sätt ska jag säga att jag har en rats ass aning om vad det innebär, men som medsyster, medmänniska och vän vill jag förstås vara en av de rösterna som hjälper till att få slut på det onödiga lidande som sjukdomen innebär. Dessutom är infertilitet en högst vanlig och olycklig följdeffekt av endon - och DET vet Fru Infertil mer än vad hon vill veta om.

Så! In och läs på (på Endometriosforum Sverige), skriv på (på namninsamlingen som ska lämnas till Folkhälsoministern), and while you are at it - gå på (demonstrationen 13 mars i Sthlm, 2015)!

xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar